Saturday, July 13, 2013

Husband's Birthday

Mieheni vanheni vuodella tällä viikolla ja kahvittelimme hänen perheensä kanssa tuona päivänä.
Leivoin kahvikekkereille kääretorttuleivareita, marjapiirakan sekä "märän kuivakakun". Miehen sisko leipoi suklaisen kirsikkatäytekakun. Häneltä luontuu mitä hienommat kakut jokseenkin helpommin kuin meikäläiseltä ;)
Peipposen kanssa annomme muutaman pienen paketin heti aamulla herättyämme ja aamupäivällä vein miehen puuostoksille. Hänellä on ollut jo useamman vuoden haaveissa saada oma puu, punainen, japanilainen vaahtera. Nyt hän sai sellaisen multa lahjaksi.
Synttäri-iltaa jatkoimme omalla terassilla naapureiden kanssa jutustellen ja pizzaa syöden. Mies sanoi illalla nukkumaanmennessämme, että tämä synttäripäivä on ollut paras pitkään aikaan!

Tässä muutamia kuvia kahvitteluista :)

***

Mein Mann hat diese Woche Geburtstag gehabt. Gefeiert haben wir mit Kaffee, (Hugo) und Kuchen bei uns auf Terrasse mit seiner Familie.
Ich habe paar Kuchen gebacken und noch dazu hatte meine Schwegerin eine leckere Schokikirschtorte gebacken. Sie kann so schöne und leckere Torten backen! Viel einfacher für sie wie für mich so was... ;)
Mit meiner Tochter haben wir dem Papa gleich morgens im Bett ein paar kleinere Geschenke gegeben und vormittags hab ich ihn zu einer Baumschule gefahren. Er wollte schon seit Jahren einen japanischen, roten Ahorn haben. Nun hab ich ihn einen zum Geburtstag geschenkt!
Den Geburtstagabend haben wir noch mit unseren Nachbaren auf der Terrasse weiter gefeiert mit Pizza. Als wir abends (nachts) ins Bett gingen, hat mein Mann gesagt, dass dieser Geburtstag seit Jahren der beste war!

Hier ein paar Bilder für Euch :)











Itse vietän syntymäpäivääni ensi viikolla, jolloin kutsumme miehen perheen sekä lisäksi ystäviämme grilli-iltaa viettämään. Ne on sitten tavallaan vielä yhteiset synttärijuhlat meille molemmille. Niistä sitten lisää joskus ensi viikon lopulla ;)

Nyt hyvää viikonloppua teille kaikille! Minä lähden tästä lenkille ihanaa auringonpaisteeseen!

***

Mein Geburtstag ist nächste Woche. Da feiern wir beim Grillen mit Freunde und Familie. Dazu mehr dann nächste Woche mal ;)

Nun gehe ich in das wunderschöne Wetter ne Runde joggen! Ein schönes, sonniges Wochenende wünsche ich Euch allen!

Liisa

5 comments:

  1. Paljon onnea sankarille!

    Ihanat herkut ♥

    ReplyDelete
  2. ♥ onnea teille molemmille! ja ah,mitä herkkuja siellä!

    ReplyDelete
  3. fein so ein Geburtstag...wenn dann auch noch das Wetter stimmt!

    VG aus der Holledau, Steffi

    ReplyDelete
  4. Mihin ihmeeseen te istutatte sen vaahteran? Takapihalle? Onnea vielä Señor T:lle minunkin puolesta!!

    ReplyDelete

Danke für Deine Nachricht!
Kiitos viestistäsi!
Thank You for the comment!